Thursday, July 1, 2010

TANGGUNGJAWAB AKU AKAN BREMULA

hr ni dh 1 . 7 . 2010.. dh hampir 7 bln arwah abah pergi meninggal kan kami 2 beradik ... huhuhu ... bile dlm ksunyianje terigt suare abah , ibu ... hmmmm , ak hrp dorg bahgia hendak nye disane ... ak sampi bile2 pon teramat merindu kan mereka ... AKU KENE KUAT !!! 2 YG PALING PENTING ....

ak kene sedar mulai saat hr pling sedih dlm hidop ak , kehidupan ak kene berubah .. bkn stakat berubah tetapi harus merubah kan sgale nye ... t/jwb tersebut ak pikul atas dsr ketua keluarge ... ak kene mnyara adik skolah , walaupon ak terpkse berkorban mase depan ak ... xpelah , mungkin allah memilih ak lalui jalan ini kerana die tau ak mmpu berbuat sedemikian ...

alhamdulillah ... slame ak hidup bersame adik ak .. mkn,minom,bil2 dan sgale kelengkapan isi rumah dpt ak tunai kan ... walaupon xmcukupi ak tetap bersbr ... dan kdg2 2 ak terpakse ikat perot hanye utk adik ak ... biar lah die sorg yg dpt keselesaan asalkan die sentiase gembira di mate ak as abg nye ....

dlm mase yg same ak berkerje , ak de gk simpan skit wet tok beli laptop ... dan hasrat 2 tercapai pd 18.6.2010 ... bangge sgt3 yg x terkate ... ak xsangke "benih yg ak cambah kini telah mgeluarkan pucuk nye ...." hasil titk peluh serte keringat ak slame ak berkerje ni dpt gk ak beli sesuatu yg ak bole nmpk nilai nye ... ALHAMDULILLAH .... so lepas ni objektif ak tok beli kereta lk ... YEEEAAYYH!!! hehehehe....

saat demi saat telah aku lalui spanjang perjalanan ak bergelar seorag abg,abah,ibu... aku lah perancang dlm keluarge ... akulah pembina dlm kehidupan dan ak lah ketua keluarge dlm amanah ... akn aku genggam cite2 serta kekuatan ini tok aku teros berjalan biar pun aku lumpuh.biarpon aku cacat namun utk ak tewas jgn pernah tok aku sinar kan ... semuanye demi ABAH.IBU DAN ADIK AKU ....

AKU BANGGE BERDIRI DISNI ....

sekian utk setitik dakwat dlm luahan ....
created by : fadhil fanantara 2010

No comments:

Post a Comment